Nee, telt accountants & adviseurs werkt met alle softwarepakketten. Maar de pakketten die we op deze pagina belichten, voldoen het best met betrekking tot kwaliteit en prijs. Maar als je je administratie met een andere leverancier hebt ingericht, is dat voor ons geen probleem.
Nee, dit is niet lastig. De verschillende softwarepakketten hebben uitgebreide uitleg in de vorm van tekst en/of video. Daarnaast helpen we je graag bij het inrichten van je automatisering.
Investeren in jouw bedrijf. De oplossing is meestal te vinden in financiering. De accountants van telt® kennen de plussen en minnen op de balans. Gaat het bijvoorbeeld om bedrijfsfinanciering van machines, voorraden of gebouwen? Accountantskantoor telt® onderhandelt met banken, krediet- en leasemaatschappijen en crowdfundingsorganisaties. Ook zijn er soms mogelijkheden om een financiering binnen de familie te organiseren. We delen onze kennis over financieringsvormen met je, kennen de voorwaarden en onderbouwen jouw financieringsaanvraag. Dat doen we met realistische argumenten voor een maximale financieringskans.
Bij de start van jouw bedrijf kies je een rechtsvorm voor je onderneming. Deze keuze hoeft niet definitief te zijn. De ondernemingsvorm kan tijdens de looptijd van de onderneming worden aangepast. Accountantskantoor telt® adviseert je over de rechtsvorm die het best past bij de omvang en risico’s van jouw onderneming. Vanzelfsprekend kijken onze adviseurs welke rechtsvorm fiscaal het meest voordelig voor jou is. Of je nu een zzp-, mkb- of grootzakelijk bedrijf hebt.
Als de betaling ondanks diverse herinneringen uitblijft, wordt de klant in gebreke gesteld. Het is een laatste aanmaning, een sommatie. Hiermee geef je de klant de laatste mogelijkheid om te betalen, voor de start van een gerechtelijke procedure.
Debiteurenbeheer start met het versturen van een factuur met daarop onder meer de werkzaamheden, het gefactureerde bedrag en de betalingstermijn vermeld. Na het verstrijken van de betalingstermijn zonder dat je een betaling hebt ontvangen, is het tijd om een herinnering te versturen. Bij alsnog uitblijven van betaling is telefonisch contact met de klant een volgende stap. Het versturen van een aanmaning en later een ingebrekestelling zijn de gebruikelijke volgende acties. Een laatste stap is het uit handen geven aan een incassobureau.
De vrije ruimte is een percentage van de loonsom van al je medewerkers samen. De vrije ruimte in de WKR is verruimd naar 1,92% tot een loonsom van € 400.000. Komt het bedrag van de vergoedingen boven de grens van de vrije ruimte? Dan betaal je over dat extra bedrag 80% belasting.
Als werkgever kun je via de werkkostenregeling (WKR) onbelast vergoedingen aan je werknemers geven. Er gelden geen voorwaarden voor de bestedingen binnen de vrije ruimte: ook zaken waar een werknemer privé voordeel van kan hebben mag je vergoeden. Denk aan gereedschap, tablets, sportabonnementen of kerstpakketten. Het totale bedrag moet wel onder de vrije ruimte blijven.
De VAMIL biedt je de mogelijkheid om een investering op een willekeurig moment af te schrijven. Deze afschrijving is beperkt tot 75%. Door sneller afschrijven verminder je de fiscale winst en betaal je minder belasting in dat jaar, met een liquiditeitsvoordeel als gevolg.
Met de milieu-investeringsaftrek kun je de fiscale winst verlagen als je investeert in milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen. Het percentage van de aftrek, maximaal 45%, mag je in mindering brengen op de winst. Dit exacte percentage is afhankelijk van de milieu-effecten en de gangbaarheid van het bedrijfsmiddel.
De EIA is een fiscale aftrekregeling. Deze regeling biedt direct financieel voordeel als je investeert in energiebesparende bedrijfsmiddelen en duurzame energie. Je mag dan van deze investeringen een extra bedrag aftrekken van de winst. De aftrek is 45,5% van het investeringsbedrag dat in aanmerking komt. De EIA staat los van de afschrijving, die ook van toepassing is.
De KIA is een aftrekpost op je winst. Je komt hiervoor in aanmerking als je in een boekjaar investeert in bepaalde bedrijfsmiddelen. Het bedrag dat je mag aftrekken, hangt af van het geïnvesteerde bedrag in het boekjaar.
Je doet de btw-aagifte per maand, kwartaal of jaar. De Belastingdienst beoordeelt je onderneming en geeft aan hoe vaak de aangifte gedaan moet worden. Onze accountants en adviseurs zorgen ervoor dat jouw aangifte op tijd wordt gedaan. Een btw-aangifte die te laat binnenkomt, levert veelal een boete van de Belastingdienst op.
In het personeelsdossier noteer je persoonlijke gegevens, contracten, arbeidsvoorwaarden, functioneren, ontwikkeling, ziekteverzuim en eventuele bijzonderheden. telt® heeft een handig vastleggingsformulier beschikbaar, zodat je precies weet welke gegevens je dient vast te leggen. Het vastleggingsformulier kun je opvragen bij een van onze loonadviseurs.
Personeelsadministratie is meer dan alleen de loonadministratie. De loonadministratie bestaat uit berekeningen over de brutosalarissen die je met jouw werknemers bent overeengekomen en waarover je belasting en sociale premies moet inhouden. De personeelsadministratie bestaat uit alle individuele personeelsdossiers. Je legt individuele personeelsdossiers aan om snel een totaaloverzicht van een medewerk(st)er te hebben. Persoonsgebonden gegevens of gemaakte afspraken kun je altijd gemakkelijk terugvinden.
Ziek zijn is voor niemand prettig. Voor de werknemer niet, maar ook voor jou als werkgever niet. Het kan voorkomen dat een werknemer langdurig uit de roulatie is of zelfs arbeidsongeschikt raakt. Bij ziekte van een werknemer krijg je te maken met de Wet verbetering Poortwachter. Deze wet is er om langdurig verzuim door ziekte tegen te gaan. De werkgever en werknemer hebben namelijk een aantal rechten en verplichtingen, die al in de eerste week van ziekmelding starten. De Wet verbetering Poortwachter verlangt dat werknemer en werkgever zich samen met een bedrijfsarts of arbodienst inzetten om de werknemer zo snel mogelijk weer aan het werk te krijgen. Wil je precies weten welke rechten en verplichtingen je hebt en hoe je hiermee kunt omgaan, neem dan contact op met telt®.
Het verschilt per bedrijfstak welke zaken belangrijk zijn om op te nemen in de algemene voorwaarden. Ook maken ondernemers soms aparte inkoopvoorwaarden en verkoopvoorwaarden. Onderwerpen die vaak terugkomen in algemene voorwaarden zijn het verkleinen van de aansprakelijkheid voor directe en indirecte schade, betalingstermijnen voor consumenten, eigendomsvoorbehoud, extra garantie, leveringsvoorwaarden en overmacht.
Algemene voorwaarden geven duidelijkheid aan jouw klant over zaken als garantie, annulering, aansprakelijkheid en betaling. Het is niet verplicht om als onderneming algemene voorwaarden te hanteren, wel is het aan te raden.
Zoek je een persoonlijk antwoord op je vragen?