Goed georganiseerd debiteurenbeheer zorgt voor een betere liquiditeitspositie, een betere uitstraling en minder oninbare vorderingen. Een groeiend aantal ondernemers rekent op debiteurenbeheer door telt®. De accountants van telt® bieden een overzichtelijk, professioneel en een compleet proces.
Tijdig betalingen ontvangen van je klanten is niet altijd vanzelfsprekend. telt® informeert crediteuren over het verstrijken van de betalingstermijn. Onze professionele benadering is gericht op vlotte betaling én een goede relatie tussen jou en je klant.
Bij telt® weten we dat met name veel zzp’ers en kleine ondernemingen zichzelf benadelen op het vlak van debiteurenbeheer. Daardoor is wachten op betalingen aan de orde van de dag. Geef deze zorg uit handen, reken op telt®.
Accountantskantoor telt® zet de stappen die van belang zijn voor een soepel debiteurenbeheer. Denk aan een goede, actuele administratie, een signaal bij openstaande posten die dreigen te verlopen en contact via sms, e-mail of telefoon als onderdeel van de standaardprocedure. De laatste stap is een incassotraject, dat de accountant van telt® indien nodig voor je in gang zet.
Een belangrijke tip? Die geven we alvast: communiceer betalingstermijn en overige voorwaarden volgens de wettelijke norm. Professioneel en helder, voor alle partijen prettig.
Een relatie in de dienstverlening deelt zijn ervaring. “Zeer late betaling van mijn facturen. Het was voor mij aan de orde van de dag. Ondertussen moest ik wel maandelijks mijn hypotheek betalen. Geen prettige situatie! De accountant van telt® heeft mij geholpen om de administratie, de facturatie en het debiteurenbeheer op orde te krijgen. En wat blijkt? Mijn klanten hebben alle begrip voor vooraf vastgestelde betalingstermijnen en indien nodig een betalingsherinnering. Door deze procesverbetering vertrouw ik nu op een stabiel inkomen.”
Kennisdeler voor een positieve uitkomst. Dat is de kracht van telt®.
Als de betaling ondanks diverse herinneringen uitblijft, wordt de klant in gebreke gesteld. Het is een laatste aanmaning, een sommatie. Hiermee geef je de klant de laatste mogelijkheid om te betalen, voor de start van een gerechtelijke procedure.
Debiteurenbeheer start met het versturen van een factuur met daarop onder meer de werkzaamheden, het gefactureerde bedrag en de betalingstermijn vermeld. Na het verstrijken van de betalingstermijn zonder dat je een betaling hebt ontvangen, is het tijd om een herinnering te versturen. Bij alsnog uitblijven van betaling is telefonisch contact met de klant een volgende stap. Het versturen van een aanmaning en later een ingebrekestelling zijn de gebruikelijke volgende acties. Een laatste stap is het uit handen geven aan een incassobureau.